Rubriky

Nová kolekce Carolina Herrera 2025

Před ikonickou scenérií Museo Anahuacalli odhalil kreativní ředitel Wes Gordon dne 14. listopadu 2024 v Mexico City kolekci Carolina Herrera Resort 2025. Přehlídka Resort 2025 představuje vyvrcholení desetiletí trvající cesty za poznáváním, objevováním a propojením mezi značkou Herrera a Mexikem. Od hlubokého vztahu zakladatelky Caroliny Herrery k této zemi až po pokračující průzkumy Wese Gordona v různých regionech, řemeslech a tradicích Mexika – tato země je pro značku stálým zdrojem inspirace a obdivu.

Současně s kolekcí pret â porter, která je inspirována zářivými západy slunce v Mexico City, Wes Gordon spolupracoval se čtyřmi vybranými mexickými umělkyněmi a jejich týmy na vytvoření jedinečných modelů, zakomponovaných do kolekce. Tyto kusy oslavují to nejlepší z mexického umění a vzdávají hold kulturám, z nichž tato díla pocházejí.

María de los Ángeles Licona San Juan, známá jako Maestra Nähñu, pochází z vesnice El Nanthe v Tenango de Doria v Hidalgu. Vytvořila výšivky s výraznými barevnými kontrasty pro osm modelů kolekce Carolina Herrera, mezi něž patří košile, šaty a kalhoty. „Látka je můj sešit a jehla moje pero,“ vysvětluje. Její výšivky odrážejí její měnící se nálady: „Když jsem šťastná, používám jasné barvy. Když jsem smutná, tmavší,“ říká. „V tomto projektu jsme mohly vyjádřit samy sebe,“ dodává její dcera Bibiana Hernández. „Je to způsob, jak být vidět a slyšet.“

V San Isidro Buen Suceso, obci San Pablo del Monte v Tlaxcale, na svazích mytického vulkánu známého jako La Malinche, vytváří Virginia Verónica Arce Arce ohromující výšivky inspirované přírodní krásou svého okolí. Vyšívání se naučila od svého otce ve svých 15 letech a od té doby se věnuje uchování tohoto mimořádného řemesla, které je nedílnou součástí identity její komunity. Pro kolekci Resort 2025 je její jemně vyšívaná krajka ústředním prvkem tří výrazných looků.

V San Pablo del Monte v Tlaxcale můžete nalézt talaveru – jemnou modro-bílou glazovanou keramiku – která je považována téměř za kultovní. Jacqueline España, kterou tato keramika fascinuje už od dětství, se rozhodla prozkoumat její potenciál po absolvování studia chemického inženýrství. „Tady je talavera jako relikvie, uložená stranou nebo používaná při zvláštních příležitostech. Já ji chtěla mít u sebe každý den,“ říká España, která se aktivně zapojuje do podpory své komunity. Její ručně malované talaverové ozdoby a šperky nyní zdobí oděvy z kolekce a také náušnice. „Jako řemeslnice pracující s talaverou se cítím odpovědná za uchování dědictví, které mi bylo předáno, a zároveň za podporu inovací,“ dodává.

Araceli Nibra Matadamas, sídlící v Oaxaca de Juárez v Oaxace – centru mexického řemeslnictví – spolupracuje s ověřenými řemeslníky na reinterpretaci tradičních kousků z moderního úhlu pohledu. Ve spolupráci s brusiči mosazi, vyšívači a malíři zdobí tradiční nádoby z vysušených tykvových slupek (carasy) pomocí malby, výšivek, makramé a dalších materiálů. „Inspiruje mě příroda a její barvy odrážející jak roční období, tak rostliny, květiny a dokonce i oblohu při západu slunce,“ vysvětluje. Nibra a její tým vytvořili sérii ručně malovaných šperků, které přetvářejí její slavné carasy pomocí různých přírodních materiálů pro tuto kolekci.

Tyto exkluzivní kousky, vytvořené speciálně pro tuto příležitost a dostupné na objednávku, byly představeny spolu s kolekcí pret â porter, která je první uvedenou značkou na bázi ‘see now, buy now’. Kolekce také zahrnuje debut kapsulové kolekce džínoviny ve spolupráci s FRAME Denim. Večerní oděvy z kolekce nabývají dramatických proporcí, přičemž některé kusy odkazují na ikonickou siluetu Herrery, španělské flamencové šaty.

„Mexico City je epicentrem toho nejlepšího z umění, architektury, gastronomie a kultury, a Mexiko je domovem jedinečné krásy a řemeslné zručnosti díky talentovaným umělcům,“ říká Wes. „Je pro mě ctí mít možnost s nimi spolupracovat a představit tuto kolekci na jedinečné scéně Museo Anahuacalli.“

Dokončeno v roce 1964, Museo Anahuacalli (z náhuatlského slova „dům obklopený vodou“) je chrám umění, který navrhl mexický umělec Diego Rivera a realizoval s pomocí své dcery Ruth Rivera Marín a architekta Juana O’Gormana. Představuje jeho rozsáhlou sbírku předkolumbovského a předhispánského umění, umístěnou mezi 60 000 metry čtverečními inspirovanými mezoamerickými strukturami a místní flórou. Modelky se procházejí po předním nádvoří muzea, postaveném na vyřezávaném vulkanickém kameni, zahalené v ikonické červené a růžové barvě Herrery, v živé harmonii s prostorem, který oslavuje domorodá božstva Chicomecóatl (země), Ehécatl Quetzalcóatl (vítr), Tláloc (voda) a Huehuetéotl (oheň).

Tag

Mohlo by se vám také líbit...

0 Komentáře “Nová kolekce Carolina Herrera 2025”

Napsat komentář