Rubriky

Česká síťovka mění název i nabídku

Českou síťovku založila koncem roku 2012 Karolína Pechová. Po 10 letech a více než milionu prodaných tašek ze speciální síťoviny společnost přichází s portfoliem nových produktů od českých designérů.

První síťovka spatřila světlo světa už v roce 1926, kdy ji začal vyrábět český podnikatel Vavřín Krčil. Současná podoba síťovky se od té sto let staré zásadně neliší, i tak ale výrobci během její nové éry přišli s řadou novinek. „Pro starší generaci je síťovka často spojena s érou socialismu, mladší generace ji považuje za retro hit. Od začátku jsme se snažili navázat na stoletou tradici výroby síťových tašek, které nesloužily pouze jako nákupní, ale i jako volnočasové. Bylo ale samozřejmě třeba přizpůsobit síťovku aktuálním požadavkům zákazníků – design jednotlivých modelů byl koncipován tak, aby byla síťovka víc módní doplněk než nákupní taška, pečlivě jsme vybírali barvy, tvary a materiály,“ přiblížila začátky výroby majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.

Firmě se během let podařilo síťovou tašku vyvézt za hranice České republiky. Realizovala i řadu velkých zakázek. „V počátcích byly naše produkty určeny výhradně pro český trh, během let se nám ale podařilo navázat spolupráci s několika zahraničními odběrateli. V současné době představují objednávky z ciziny zhruba 15 procent z celkového objemu. Máme stabilní odběratele v Holandsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a Anglii. Spolupracujeme rovněž s firmami, kterým vyrábíme síťovku na míru s vlastním logem jako jejich propagační materiál. Tento model má velký úspěch, protože síťovka s sebou nese aspekty české tradice, ekologie a praktického využití. Povedla se nám spolupráce s velkými firmami jako Skanska, Kofola, ČSOB, Allianz, Stock, Centrum Chodov, Olympus nebo s Olympijským výborem,“ vyjmenovala Karolína Pechová.

Zásadní boom zaznamenaly síťové tašky v roce 2018. Od tohoto roku už Češi k nákupu nedostávají igelitové tašky zdarma. Řetězce místo plastových tašek prodávají papírové nebo vyrobené z přírodních materiálů, spousta zákazníků začala nakupovat do tašek vlastních. A právě síťovky jsou pro tento účel ideální. „Před pěti lety se zájem zákazníků rapidně zvýšil, od té doby prodáváme kolem sto padesáti tisíc kusů síťových tašek ročně. Síťovky vyrábíme z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Díky nim se síťovka lehce vejde i do kapsy, s nákupem se ale dokáže roztáhnout do rozměrného vaku. Člověk ji může nosit několik let, našim babičkám vydržela jedna síťovka třeba celý život. Pokud síťovce povolí oko, dá se sešít, je pratelná a unese kolem 15 až 20 kilo, záleží samozřejmě na velikosti. Ty největší síťovky z naší nabídky jsou testovány na mnohem větší zátěž,“ řekla Karolína Pechová.

Za deset let existence prodala firma přes milion síťovek. Po letech přišel čas rozvinout výrobu i na další nové produkty. „Už nějakou dobu jsme vnímali, že zákazníci volají po změně, a i my jsme cítili, že je firmu třeba posunout dál. Už nyní nabízíme designové síťovky s vnitřní kabelkou a samotné kabelky, kde síť představuje nedominantní prvek. V produktovém portfoliu máme i designové jídlonosiče. Naší velkou ambicí je přesah do nábytku a interiérového designu. Začali jsme rovněž pracovat s kůží, hrubými konopnými plátny a materiály z recyklovaných PET lahví. V letošním roce máme ambice s novými produkty vstoupit na zahraniční trhy a s tím souvisí i změna názvu z České síťovky na Netty,“ prozradila Karolína Pechová.

Během svého růstu začala firma spolupracovat s řadou českých firem a designérů. „Veškerá výroba probíhá lokálně na území České republiky. Prozatím se nechystáme pouštět se do zahraničních spoluprací, i když se jim nebráníme. Jsme velmi rádi, že se během let povedlo uskutečnit několik spoluprací s českými firmami a designéry, jejichž práce, vize a cíle se snoubí s těmi našimi. Momentálně spolupracujeme s designérkou Vivien Babicovou, se kterou jsme vytvořili kolekci celoručně pletených macramé kabelek. Dále máme kolaborace například s českou značkou EGGO. A vrcholem je spolupráce s Brašnářstvím Tlustý, kdy jsme spolu s jejich návrhářkou Monikou Lepshy vyvinuli síťovku s koženými uchy,“ uzavřela Karolína Pechová.

Tag

Mohlo by se vám také líbit...

0 Komentáře “Česká síťovka mění název i nabídku”

Napsat komentář