Rubriky

Dobijte svým dětem baterky

S nástupem do školy se dětem všechno jako mávnutím kouzelného proutku změnilo. Pro malý dětský organismus je náročné ráno brzy vstávat, ve škole se soustředit a intenzivně žít v novém prostředí, a hlavně v novém kolektivu. Nový denní režim navíc nepočítá s odpoledním odpočinkem, což může být pro některé děti problém. To vše dohromady dokáže malého školáčka pěkně vystresovat, vyčerpat a podlomit jeho imunitu. Aby nebyly děti stále unavené a často nemocné, měli bychom jim dopřát trochu klidu.

Změna prostředí

Možná jste byli zvyklí nechávat dítě ve školce do pozdějších odpoledních hodin, aby si pohrálo s kamarády a užilo si pobyt na hřišti. Malého školáčka byste ale ve družině dlouho nechávat neměli. Důležitý je pobyt na čerstvém vzduchu, v uzavřených prostorách si za celý den užil dost, ale také čas, který může strávit podle sebe. Třeba stavěním z Lega, kreslením, tančením na oblíbenou hudbu nebo cokoliv jiného, co nám samotným může připadat jako že nedělá nic. Největší úkol možná pro nás rodiče bude naučit se nechat své dítě chvíli jen tak žít, dát mu čas na jeho vlastní vnitřní svět.

Spánek

Čím více jsou děti unavené, tím větší úsilí nám může dát zahnat je večer do postele. Jenže pravidelný spánek je jedním z nejdůležitějších faktorů nejen pro imunitu dítěte a jeho zdravý vývoj, ale také pro to, aby se mohlo ve škole dostatečně soustředit. A jak je to se spánkem školního dítěte? Ve věku od 6 do 12 let, by měl být v délce 9–12 hodin u teeneagerů je to 8–10 hodin kvalitního spánku.

Strava

Pomoci dětem, aby byly méně unavené, můžeme pestrou a kvalitní stravou. V dětském věku je důležité, aby byla strava rozdělena do 5–6 porcí, byla připravována z čerstvých a kvalitních surovin. Ideální je volit sezonní suroviny, na podzim dětem dopřát švestky, hrušky, jablka nebo dýně a další. Do jídelníčku je pak dobré zařadit potraviny bohaté na omega 3 mastné kyseliny, jako jsou tučné mořské ryby, kvalitní oleje ze semen nebo ořechy. K doplnění mastných kyselin Omega 3 se pak mohou hodit i doplňky stravy Vitar Kids, které slouží k jejich zvýšení v dětském organismu. Další důležitou složkou jsou potraviny obsahující komplexní sacharidy, jako je kořenová zelenina, ovoce, celozrnná rýže nebo ovesné vločky. A v neposlední řadě také luštěniny. Důležité jsou vitaminy skupiny B, které hrají velkou roli v oblasti pozornosti a soustředěnosti dětí. Skvělým zdrojem těchto vitaminů jsou ořechy, luštěniny, mléko nebo vejce. Pro imunitu je pak důležitý vitamin C, který zvýšíte u dětí vyšším příjmem ovoce a zeleniny. Na pomoc nám mohou být také doplňky stravy v tekuté formě od Maxi Vita, které obsahují důležité vitaminy a extrakt z rakytníku, který má příznivý vliv na obranyschopnost organismu.

Tip na večeři:

Krémové rizoto s dýní, kuřecími kousky a hoblinami parmezánu

Ingredience na 4 porce: 320 g kulatozrnné rýže Menu Gold, 100 g cibule, 40 ml olivového oleje, 100 ml suchého bílého vína, 80 g másla, 500 g kuřecích prsou, 150 g parmezánu, sůl, 400 g dýně hokaido, 40 g rukoly, zeleninový vývar

Postup:

Na rozehřátém olivovém oleji s troškou másla restujeme nadrobno nakrájenou cibulku do té doby, než začne zlátnout. Poté přidáme rýži a opět trochu zarestujeme a zalijeme bílým vínem a necháme odpařit. Dále postupně po naběračkách přidáváme zeleninový vývar, dokud není rýže uvařená al dente. Než přilijeme další vývar, vždy počkáme, až se tekutina odpaří. Dobře omytou, vydlabanou dýni nakrájíme na kostičky, osolíme, zakápneme olejem a dáme péct do změknutí do trouby předehřáté na 180 °C. Poté třetinu dýně rozmixujeme a přidáme do rizota. Přidáme 1/3 nastrouhaného parmazánu, máslo a případně podle chuti osolíme. Maso nakrájíme na menší kousky, osolíme a orestujeme ze všech stran do měkka. Rizoto servírujeme s opečenou dýní, hoblinami parmazánu a lístky rukoly.

Tag

Mohlo by se vám také líbit...

0 Komentáře “Dobijte svým dětem baterky”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *