Rubriky

Nealko pivo se symbolickým knírkem

Plzeňský experimentální pivovar Proud se letos poprvé spojil s Nadačním fondem Muži proti rakovině, který v České republice realizuje celosvětovou osvětovou kampaň Movember. Výsledkem premiérové spolupráce je edice nealko piva Proovan – Proud in Movember s limitovanou etiketou s nepřehlédnutelným knírkem, symbolem Movemberu. Pivovar Proud z každého půllitru nealko piva Proovan prodaného v listopadu věnuje Nadačnímu fondu Muži proti rakovině 5 Kč.

Nealkoholické pivo Proovan inspirované stylem IPA patří k nejoblíbenějším speciálům ze stálé nabídky Proudu. Krásně voňavé po chmelu, s lehkou sladovou chutí. Proud in Movember osvěží proudem chutí a vůní, aniž by se v něm skrývala omezení spojená s konzumací alkoholu, takže nijak nelimituje vaše aktivity a plány. Třeba rozhodnutí věnovat náležitou pozornost vlastnímu zdraví a vydat se na preventivní prohlídku.

Movember se zaměřuje především na prevenci typicky mužských onemocnění, kterými jsou rakovina prostaty a varlat. Cílem je zvýšení povědomí o těchto nemocech a o potřebě včasné detekce. Každoroční preventivní prohlídky jsou prvním krokem k určení diagnózy rakoviny a také základním předpokladem účinné léčby.

„Náš Nadační fond Muži proti rakovině nebojuje jen s rakovinou, bojujeme velmi často i s mužskými předsudky. Muži ze své povahy o svých problémech nehovoří, prevenci odmítají, stydí se a případnou lékařskou pomoc pak leckdy vyhledají až příliš pozdě. Podle statistik celosvětově muži umírají o 6 let dříve než ženy a rakovina prostaty je druhou nejčastější formou rakoviny u mužů. Bohužel očekáváme, že počet případů se do roku 2030 ještě zdvojnásobí,“ říká prof. MUDr. Roman Zachoval, Ph.D., MBA, přednosta Urologické kliniky Thomayerovy nemocnice v Praze, předseda a zakladatel Nadačního fondu Muži proti rakovině.

„Není důležité jen nechat si narůst knír! Zásadní je prevence,“ vzkazují Michal Škoda, ředitel pivovaru Proud, a Jiří Hofreitr z Nadačního fondu Muži proti rakovině.

Michal Škoda – ředitel pivovaru Proud

Kdy jste poprvé zaznamenal kampaň Movember?

Když jsem chtěl nyní založit na stránkách Movemberu tým pivovaru Proud, uvědomil jsem si, že první tým „Knírači z Prazdroje“ jsem založil už v roce 2013. Tehdy jsem byl v Prazdroji necelý rok na stáži, aktivní v mnoha směrech. A vlastně šlo o první tým z Prazdroje, který se do Movemberu zapojil. Přibližně o pět nebo šest let později se přidalo i vedení, vznikaly další týmy. Jsem moc rád, že dnes můžu Movember podpořit z pozice ředitele Proudu.

Pro Pivovar Proud jde o první spolupráci s neziskovým sektorem, půjdete touto cestou i dále?

Letos na jaře jsme spolupracovali s Nadací Via v rámci dobročinné aukce. Ale limitovaná etiketa je nyní ve spolupráci s Movemberem poprvé. Téma se nám velice líbí, cílem je samozřejmě fundraising a shánění peněz na výzkum a různé podpůrné aktivity. Ale za nás je důležitá hlavně pravidelná prevence i ve formě samovyšetření, a to je asi hlavní idea, kterou chceme šířit. Těší nás, že můžeme podpořit také charitativní běh MOVEMBER – TEMPO MAKERS, který se koná 5. listopadu V Plzni a kam věnujeme piva pro vítěze.

Kdy a kde bude v prodeji Proud in Movember?

Výtěžek Nadačnímu fondu Muži proti rakovině půjde z veškerého piva Proovan prodaného v listopadu. Už nyní máme stočené lahve s limitovanou etiketou s knírkem připravené k distribuci všem našim partnerům. Nevíme, jak rychle se prodají, počítáme s tím, že některé se mohou prodávat i v prosinci. Důležité je, že výtěžek 5 Kč půjde i z každého čepovaného půllitru piva Proovan. Limitovaný Proud in Movember bude samozřejmě dostupný v našem e-shopu nebo na Rohlík.cz.

Nyní ještě řešíme spolupráci s firmami. Jsme schopní například zavézt lahve na Movember setkání a různé pracovní akce. To vše bude vycházet z aktuálního zájmu firem.

Charakteristickým symbolem kampaně Movember je knír, připojíte se vy osobně i touto formou?

Ano, jen u mě je to komplikovanější, protože nosím knír běžně. Ale na 31. října jsem se objednal k barberovi, který mě zcela oholil. Plánujeme vše sdílet na našich sociálních sítích, abychom Movember podpořili co nejvíce přes naše dostupné kanály. Do tohoto barber shopu dodáváme již delší dobu lahvové pivo a bude tam k dispozici také Proovan in Movember.

Tag

Mohlo by se vám také líbit...

0 Komentáře “Nealko pivo se symbolickým knírkem”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *