Rubriky

Plastické operace ovlivňují i sociální sítě

V Česku fungují desítky klinik plastické a estetické medicíny. Lékaři na nich provedou kolem 30 tisíc zákroků ročně. Češi za ně průměrně ročně utratí přes dvě miliardy. Zájem o zkrášlující zákroky meziročně roste o zhruba deset procent. Přibývá mužských pacientů.

Trendem posledních let jsou co nejméně invazivní řešení s co nejstabilnějším efektem. Prim hraje přirozený vzhled. „Ještě v 90. letech a na přelomu 21. století se plastická chirurgie v Česku věnovala především rekonstrukčním zákrokům – vrozeným vývojovým vadám, řešení defektů po úrazech a ztrátových poranění, defektům po odstranění kožních nádorů, popáleninám a podobně. V posledních dvou dekádách kromě rozvoje mikrochirurgie začala výrazně převažovat estetika. Trendem letošního roku se stala metoda ‚vnitřní podprsenky‘, zvětšení pozadí nebo využívání vlastního tuku k omlazení či k tvarování postavy. Zatímco ještě před pár lety ženy toužily například po výraznějším zvětšením prsou, v posledních letech vyžadují, aby byl výsledek zákroku co nejpřirozenější,“ popsal Pavel Horyna, primář kliniky Medicom Clinic, největšího soukromého pracoviště plastické a estetické medicíny v České republice.

Mezi nejčastější zákroky plastické a estetické medicíny patří operace očních víček, liposukce nebo úprava poprsí. V posledních letech přibývá mužských pacientů a stejně tak lidí podstupujících estetické zákroky v mladém věku. „Zájem mužů o estetické zákroky jednoznačně roste. Na našich klinikách vzrostl počet mužských klientů za tento rok o šest procent v plastické chirurgii a u omlazujících dermatologických procedur dokonce o deset procent. Zároveň se za posledních několik let věková hranice našich klientů značně posunula směrem dolů. Plastická chirurgie, ale i estetická dermatologie se stále více zaměřují na prevenci a oddálení projevů stárnutí. Zatímco ještě před deseti lety byla typickým klientem žena nad padesát let z vyšší ekonomické třídy, dnes se plastická chirurgie stala běžnou součástí života Čechů. Věková hranice se snižuje, zákroky podstupují i klienti okolo dvaceti let – nejčastěji jde o úpravu prsou nebo nosu,“ popsal Pavel Horyna.

Zájem o estetické zákroky ovlivňují i sociální sítě. Nárůst počtu pacientů zaznamenaly kliniky během pandemie a ani zhoršující se ekonomická situace Čechů se ho razantně nedotýká. „Sociální sítě mění vnímání mladší generace. Plastická chirurgie se stala naprosto běžnou součástí života, opadají tabu a stigmata s tím spojená. I to je jeden z důvodů, proč klesá věk pacientů. Během covidu se navzdory očekáváním zájem o zákroky estetické medicíny zvýšil. Způsobeno to bylo zejména tím, že všeobecně téma zdraví kulminovalo, lidé necestovali a úspory vkládali více do péče o sebe, využívali možnosti práce z domova jako dobu k rekonvalescenci. Zájem o estetické zákroky neovlivnila ani zhoršující se ekonomická situace a nárůst inflace, pokles zájmu o naše služby neevidujeme. V loňském roce naši kliniku navštívilo téměř deset tisíc klientů a naši lékaři provedli více než patnáct tisíc výkonů. Dlouhodobě zaznamenáváme meziroční nárůst o deset procent,“ řekl Petr Toufar, ředitel kliniky Medicom Clinic.

Česko se postupně přibližuje k západním zemím, kde jsou estetické zákroky běžnou součástí péče o zevnějšek již několik let. Jak roste zájem lidí, stoupá i počet klinik působících v Česku. Výběr kliniky je pro kvalitní a stabilní výsledek zásadní. „Jedním z prvních kritérií pro výběr by měla být historie kliniky a zkušenosti lékařů. S tím jde ruku v ruce i vybavenost a prostředí zařízení. Klient by se měl už během konzultace cítit komfortně, vybudovat si s lékařem vztah a cítit k němu důvěru. Právě důvěra mezi lékařem a pacientem je zásadní – klient si musí být jist, že dostává od lékaře jen ty nejlepší rady a doporučení. Pokud to tak klient po první návštěvě kliniky necítí, doporučil bych mu, ať raději hledá dál,“ řekl Petr Toufar, ředitel kliniky Medicom Clinic, která letos již potřetí obdržela ocenění Nejdůvěryhodnější klinika estetické medicíny.

Tag

Mohlo by se vám také líbit...

0 Komentáře “Plastické operace ovlivňují i sociální sítě”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *