Zákazníkům nejvíc vadí podpultové nabídky paušálů
Jak vnímá veřejnost rozdíly mezi různými operátory? Společnost SAZKAmobil, největší virtuální operátor v Česku, provedla průzkum poskytující údaje, jak se zákazníci orientují ve znalostech mezi nabídkami služeb, co je nejvíce zajímá, a které informace pro ně naopak nejsou podstatné.
Zákazníci preferují především nízké ceny, v nabídkách operátorů se ale nevyznají
Jak ukázal průzkum, Češi se ke svým účtům staví velmi zodpovědně. Téměř 94 % respondentů odpovědělo, že mají výborný přehled v informacích o výdajích za telefonní hovory za poslední 3 měsíce, a více než 60 % zákazníků preferuje před dalšími benefity hlavně nízké ceny. Tato veselá zpráva má ovšem bohužel také stinnou stránku, protože polovina dotázaných přiznává, že se v nabídkách operátorů nevyznají. „Ano, lidé jsou obecně nespokojeni s cenou mobilních služeb. Ale protože existují na trhu výhodnější nabídky u virtuálních operátorů, záleží jen na nich, zda budou stále platit příliš nebo za něco, co nevyužijí,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.
Nejvíce hořkosti přinášejí podpultové nabídky
Přestože to není úplně fér, zejména u českých operátorů opravdu platí, že váš účet se odvíjí od toho, kolik si domluvíte. Aktivnější zákazníci potom mají lepší podmínky než ostatní, nemluvě o speciálních nabídkách pro firmy. Podle průzkumu má s podpultovými nabídkami zkušenosti 67 % Čechů, v podstatě se jedná o největší výhradu klientů směrem k operátorům – nejednotnost cen, nepřehledné nabídky a především zvýhodnění různých skupin zákazníků před jinými. Jak tento proces funguje? „Na rozdíl od bank existuje v mobilním světě přenos telefonního čísla. To znamená, že přestože změním svého operátora, můžu si ponechat své stávající číslo. Tento proces je snadný a rychlý, takže se mi všichni stále dovolají. U většiny operátorů je přenos čísla zdarma, stačí o něj požádat,“ radí Jan Schmiedhammer.
Kdy lidé dávají přednost předplaceným kartám
Zatímco dříve byly předplacené karty úplně běžné, dnes kvůli neomezenému volání raději volí zákazníci paušály u velkých operátorů, nicméně existují případy, kdy sáhnou raději po předplacené SIM kartě. Pokud jde o děti, více než 66 % lidí dává přednost předplaceným službám před paušálem. „Zejména děti málokdy opravdu potřebují neomezené volání. Důležitější jsou pro ně mobilní data. Stále však platí, že předplacená karta nabízí skvělý způsob, jak se může dítě učit nezávisle hospodařit a zároveň mají rodič i dítě kontrolu nad celkovou útratou,“ komentuje Jan Schmiedhammer.
Další důvod, proč lidé mají raději předplacené karty, jsou výjimečné situace jako v případě cest do zahraničí. To si speciální předplacenou kartu pořídí až 30 % zákazníků a zhruba 15 % potom preferuje předplacené karty kvůli ochraně soukromí.
0 Komentáře “Zákazníkům nejvíc vadí podpultové nabídky paušálů”